Monday, July 13, 2009

thank you all :)

tada~

arini nak citer pasal weekend yg best..:)

last saturday, aku ngan dayah plan nak gi shoping2..setelah bermeeting (dlm enset je la), kitorg pun decide nak gi midvalley ngan pavilion..gi midvalley tu pun sbb diorg(dayah,syami and faten nad) naek ktm dr ukm smpai mid..snang sket katernyer..so aku pun on je la..janji dpt shoping..hehe..

so bermulalah journey aku...

dlm kul 10, aku kuar ar umah..lintas sket highway duke seblah umah aku tu..tnggu bas rapid kl U2..aderlah dlm 10 menet, bas pun smpai..aku pun lepak2 dlm bas smpai titiwangsa..jalan2 ngan snang ati lgi sbb cam awal..tnggu monorail lak..da naek monorail, bes giler dpt duk bwh ekon..ngeh2..smpai2 kl sentral..aku pun jalan ngan lajunyer ngan harapan nak kejar tren ktm..tp tgh aku jalan laju2 tu, aku ternampak bas B105..aku nmpak bas tu tulis klcc-midvalley..aku pun time tu trus je la naek (mentang2 xyah bayar tiket)..hehe..aku igtkan bas tu naek ke bangsar, rupernyer dier turun ke klcc..aku da cuak gak..nak turun kat pasar seni, takot lak jln sorang2 kat situ..last2 aku decide je la nk turun klcc..secure sket..pastu aku gi la naek putra smpai bangsar..turun2 je lrt mmg naseb baek giler sbb ader bas nk gi mid time tu..naseb baek lgi biler jalan x jem..so cpat gak ar aku smpai mid..tp sbb aku da sesat naek bas kat kl sentral td make aku smpai kul 12 camtu..janji nk jumpernyer kul 11..hehe..sian diorg..


smpai2, kitorg pun muler ar meronda2 sket kat mid tu..aku lak sbb target nk beli jam..so gi ar swatch (lamer dok usha jam kat sini)..hehe..punyer ar byk design yg menarek hati..tp aperkan daya, kene beli jam ikut bajet..so aku beli je yg da lamer aku usha tu..harge? berpatutan la..:)

ni la jamnyer,ceria x?





hehe..pas jam..move to beg lak..penat la tgk beg kat momoe tu..
last2 decide nak beli yg ni...



hehe..merah tu..tp smart..i like..:)



pastu gi mkan2 lak kat yoshinoya..muler2 igt nk mkn kat chillis tp malas lak..ngeh2..



memegang chopstick ala pro~heheh...


after mkn and solat sumer..kitorg pun gerak la nk gi pavillion..
dlm ktm punyer ar ramai xyah ckp la..bkn kater sardin, lempeng pun leh penyek..isk2..
naseb baek la 1 stesen je dr mid smpai kl sentral tu..kalo x mmg ader yg msuk hospital tawakal tu..haha...


smpai je kl sentral, naek monorail smpai bukit bintang..aku klaka tgk syami gayat naek monorail..dayah lak asek duk gelakkan boipren dier tu je..haha..




muker syami kaver gayat (sbb tu gmba ni gelap,nak kaver)..kah kah kah


smpai bukit bintang, cam lost xtau nk jalan gi pavillion..nmpak sgt lamer aku x turun kwsan tu..sbb dlu zaman skolah aku raser leh hapal da stiap tile kat area situ..tp dgan bantuan instinct and memori aku yg bleh tahan kuat ni..smpai gak kitorg kat pavillion tu..haha..






time ni lalu sebelah faezah elai tu..bleh ar tahan gak..cam dlm tv..hehe..


honestly, ni ar first time aku smpai pavillion tu..pendapat aku..pavillion is like bigger klcc..kot..nice design..but the shops are like a wayyyy~~ above my budget..haha..kitorg pun just pusing2 biaser je..smpai la decide nk gi starbucks..haus2..hehe..lepak2 starbucks sat..pastu decide nk balek..laen kali leh je dtg lgi pavillion tu..ngeh2..


time balek naek ktm dr kl sentral smpai ukm..naseb baek la sesak dlm train tu smpai kat mid je..after tu kire ok la..dlm 40 menet kot smpai stesen ukm..then naek kete syami nk blek umah dayah..on the way tu ader gak ar diorg tunjuk2 tempat2 kat situ ngan jalan2 kat area situ..aku nmpak gitu2 je la..da malam kot..haha..


before smpai umah dayah, gi amek kak su dulu kat billion..kak su masuk je kete,trus kuar gosip2 hangat..hahaha..then smpai umah dayah, salam2 ngan wan dier jap..naek atas lepak2 bilik diorg jap..then siap2 nk kuar mkn..


aku,dayah,kak su ngan faten pun terkedek2 la kuar mkn..haha..time ni tgh pk nk mkn katne..last2 decide nk makan kat tempat diorg kater sedap..restoran rimba klasik..mmg rimba abes ar,kitorg makan kat atas pokok..romantik x kitorg?hahaha...saper2 yg gayat xleh nk berangan mkn kat atas tu la..skali angin kuat, mau pengsan..haha..time tnggu makanan tu, cam2 isu dibincangkan..tp mostly merepek je lebeh..haha..saket perut gelak je time tnggu makanan..smpai2 je sumer senyap..lapo la tu..haha..aku mkn nasik goreng cili padi..not bad la..then pas makan + merepek duer tiger ketul, kitorg pun balek..smpai umah, lepak2 bilik kak su tgk cerekarama..bkn tgk sgt pun, ngutuk criter tu je lebeh..haha..da abes cerekarama tu aku ngan dayah lepak2 dlm bilik dier..aper lgi..updated la gosip aner yg patot..da baring atas tilam pun still gosip2 lgi tu..siap ader sesi heart to heart lak tu..cam pijama party..haha..xigt tido kul baper..


sedar2 je da cerah..ngeh2..aku dgr gak wan dayah kat bwh cam tgh masak2..nk turun tlg pun ssh gak sbb ader pakcik2 dier..so kitorg pun bersiap2 dulu ar b4 nk turun..da siap2 tetiber dayah bwk nasik goreng naek atas..takot segan makan kat bwh katenyer..ngeh2..ngan gaya ala perempuan melayu terakhir (tipu je ni..hehe),kitorang pun makan..pas berbasa basi kat dapur ngan wan dayah, kitorg pun gerak kluar..nk gi alamanda..

berposing2 di bilik kak su & a'an before turun..hehe


b4 gi alamanda, lalu jap prss..diorg nk tnjuk tmpat2 diorg keje tu..ngeh2..then smpai alamanda..target aku just nk beli novel ngan sliper bata je..skali2 termasuk lak kedai nicole collection..tgh offer lak tu...waa,kitorg pun rambang mater...(dasar perempuan)..haha..then, after several comments ngan try out..aku beli duer baju, dayah ngan faten beli satu..kiut miut je baju tu..hehe


ni kaler puteh..sweet je nampak..:P


ni lak kaler purple..nice and simple..:)




after that (ceh speaking lak..hehe), kitorg gi carrefour..pas sajer2 mengabehkan maser kat situ..kak beyla dtg..kak beyla ni senior diorg kat prss tu..aku knal dier ni pun sbb eli la..kitorg amek notes2 tu kat dier..time dier dtg tu dier kater nak banje lunch..segan gak ar sbb aku bkn nyer kamceng ngan dier cam diorg2..tp da dier insist gak,rezeki jgn ditolak beb..haha..


gi la mkn a&w..kak su ngan humble kater dier xpnah mkn a&w,org kg..(konon je, slalu mkn mcd..:P)..time makan tu mcm2 hal yg menggeletek segaler urat2 sendi aku..haha..asek gelak je,naseb baek la xtercekik..isk2..



pas makan2, kitorg jalan2 jap..aku beli sliper bata..snang nk jalan dr tempat keje..murah je pun...



hehe..simple je




muker2 riang shoping2..:)








dayah nak gak tnjuk beg baru..isk2..



then decide nak balek..dayah kater dier nak anta aku kat ktm serdang..dengan muker ala2 pendekar kitorg redah je jalan..sbb da salah exit highway..haha...aku cam kenal jalan tu sebab bapak aku pernah sesat kat situ..kak su lak ngan kompiden nyer ngaku dak upm yg berjaya..padahal jalan yg dier suh kitorg masuk tu salah..haha..terpaksa la wat u-turn..kitorg jalan ikut sign board je..masuk2 satu simpang tulis sri serdang..kitorg da pelik da..awat la kawasan perumahan je..tetiber kak su wat gayer ala2 terkejut beruk..siap tunjuk2 kat seblah kiri kerete..kitorg sumer blur..aper yg kak su cuber smpaikan ni..skali tgk ktm serdang rupernyer..kitorg berjaya!!hahahaha...terjerit dlm keter cam aper je..haha..but it was fun..then diorg pun anta aku smpai gate ktm tu..da siap salam2 peluk cium sumer, aku pun tnggu la kat platform ngan saba..haha..


cuber teke aku yg aner..:P


smpai je ktm 40 menet pastu, aku pun try la squeeze nak masuk..siyes aku fobia..kaki aku sket lgi nk masuk gap between train and platform tu..huwaaa..tau ar kaki aku kecik..masuk2 je da sesak napas..aku amek port tepi tmpat duduk..skali ader la kapel seblah aku ni leh lak wat onar dan duri time org tgh penuh2 tu..duk cium2 pipi la dahi la..adeh..tgk time la beb..aku lak yg tersepit tepi diorg..isk2..smpai je kat stesen aner ntah, ader lak foreigner ni..berdiri blakang aku..ader laptop kat dier, dier bkn nyer nk msuk lgi..abes aku kene berdiri senget..argh..tensen2..aku saba lgi..smpai lak ader lak makcik cina ni tolak2 aku, saba aku raser cam da ilang sket..aku pndang makcik tu ngan pandangan ala2 nk mkn org..haha..raser cam kuang aja lak tapi xkan aku nk mati tersepit kat dlm ktm lak..smbil2 tu aku doa biala cpt smpai kl sentral tu..smpai je kl sentral aku raser cam nk sujud syukur je..hahaha..


aku raser tu je la kot journey aku weekend lepas..hang out with u gurls were so fun..we should do that more often ( tu pun kalo aku da pndai drive smpai bangi la..xmo naek ktm..)..haha...

4 comments:

Anonymous said...

wah..muke kak sue yg cute ade kat blog zeema! :)

bLueSpeCky said...

hahah...ssh btol kalo prasan comel ni..:P

pinkybubbles said...

huahua..beg aku? hahaha..
sgt details cite ko..
seb baek ko x list kn senarai xoxo kite mlm tu.,
hahaha.. :p

bLueSpeCky said...

hahhaa...of koz la..tu private