Tuesday, July 21, 2009

dont judge a book by its cover

tempat kejadian : dalam bas U2~

time ni bas da agak penuh..aku duk depan skali..kat single seat..depan aku ader twin seat yg mengadap aku..depan aku nenek tua duduk..seblah dier ader la sorang ni..yg ni aku nk citer ni..

mamat tu punyer la gaya rockers..sluar hip hop..tangan ader gelang rock2..rambut ala2 mohawk sket..cumer muker tu nmpak la cam baru pas spm..haha..time tu tgk dier layan lagu duk hangguk2 kepaler lgi..

tapi..

tu la aku kater dont judge a book by its cover..
tetiber la si mamat rockers ni bangun..
pastu dier cam tunjuk tempat duduk dier kat orang kat blakang..
skali aku toleh blakang,rupernyer ader ar makcik tuer ni da xlarat da nk berdiri..
tp xder sorang pun yg kat blakang tu offer tempat duduk..
skali biler mamat rockers ni offer tempat duduk dier kat makcik tu..
aku raser orang2 kat blakang tu sumer da segan silu..
sumer wat2 pandang tingkap time aku toleh tengok tu..ye la, ader brader tu aku tgk sihat walafiat je duk tepi tempat makcik tu berdiri..
haram dier nk offer makcik tu duduk..
kalo gentleman, mmg xwat camtu nyer..

the point is..
cam tajuk entry aku la..
aku tau biler orang tgk mamat rockers tu sumer akan pandang cam ala2 dier nakal or jahat..
tp tu la..jgn nilai orang ikut luaran je..
brader yg pakai kemeje2 smart2 konon2 sophisticated, ader dier wat cam mamat tu wat?
sori to say la..
1 dlm seribu nk jumpe yg camtu..
mcm pgi td aku nmpak ader akak tu pregnant..
all the way smpai klcc dier kene berdiri sbb mamat berkemeje yg duk dpan dier tu wat x tau je..
see, kalo nak wat baek xkesah la rockers ke, ustaz ke, ceo ke camne ke apperance korang..
as long as u got the heart of gold..
sumer orang akan respect..:)




(realiti nak naek bas..isk2)




No comments: