Monday, July 27, 2009

majlis nikah



tarikh : 25/7/09
tempat : masjid kat selayang
masa : after zohor

Justify Full
cam tulis repot aper lak..hehe..sebenanyer nk citer pasal majlis nikah (bkn aku,pakcik aku)..pakcik aku a.k.a faisal bin talib a.k.a pak usu..meh lah aku citer kan serba sikit..hehe

dlm kul 1 camtu, aku ngan famili aku bertolak dr umah..alang2 duk dekat je, kuar umah pun lmbat2 ar..smpai masjid tu dlm 1.25 kot..sbb sampai2 je da azan zohor..tgk2 sumer orang xsmpai lgi except paklong ngan maklong aku..awal giler diorang smpai..hehe

plan asalnyer pas zohor nak nikah sumer2, tp biler da abes solat zohor, sorang pun xsmpai lgi..aku bru je nk sms pak usu aku tu, nampak da kete perdana oren dier tu smpai..

smpai2 je tgk barang2 hantaran ader dlm kete..haisyh, mak aku da bisik2 kat aku..mak aku ckp dier da bgtau pak usu ngan bakal mak usu (time blum nikah lgi ni) aku tu, kalo nikah kat masjid xyah bawak brg2 hantaran sumer, tp biaser la..xmendengar kater..haha..saper yg susah? anak2 sdare dier gak yg kene angkut msuk dlm masjid..isk2..

msuk je dlm masjid, tok kadi tu suh kitorang duk ikut famili belah laki ngan pompuan, tp sumer duk sekelompok je sbb da cam famili je pun..hehe..xlamer pas tu muler ar akad nikahnyer..aku citer guner gmbar2 kat bwh je la ek..:)


kete pengantin laki kaler oren..seblah tu wakil pengantin prempuan..kete laen parking kat luar masjid~




tok kadi memberi sepatah duer patah tiger patah kater..(aku raser ar..xdgr sgt..hehe)


pengantin perempuan sempat posing lak..isk2..


yg pkai bju kuning tu ayah pengantin prempuan..yg ala2 tido tu pak ramli aku, yg rmbut tegak2 tu pak enal aku, yg tngkap gmbar tu pak udin aku..haha

tok kadi memulerkan tugas..pak su aku agak cuak di situ..3 kali try bru lepas..hehe..



yg tu nenek aku..lege dier anak last dier kawen gak~


aku xnmpak gelang tu...argh~~~


"ha, lamer sket..nk amek gmbar ni.." - maklong aku yg xabes2 berangan jd photographer..haha

interprem sket..haha





ni la masjidnyer..:)






mak usu & pak usu







selamat pengantin baru..:)





No comments: