Friday, October 30, 2009

jom tengok tv

dari zaman kanak2, smpailah skang ni remaja (cewah, remaje ke?haha), aku suker tengok tv..tp skang ni da upgrade sket la, tengok laptop skali since masuk utp asek keje mendonload je..haha..


so, as penonton tv yang berjayer (xleh blah~), kadang2 aku perasan ader certain parts yang cam kasik kureng kat citer tu..korang pernah perasan x mende2 camtu?


mostly aku nampak ni kat citer melayu..bkn nak kutuk citer melayu ek..citer international pun ader gak..tapi, lagi best kalo leh cakap pasal citer melayu..namer pun duk malaysia..haha


baru2 ni aku tgk citer papadom tu, ader scene si nurkhiriah (bini afdlin dlm citer ni) cam nak tido or tgh tido..problemnyer, biler kamera close up kat muker dier, penuh mekap..smpaikan kaler eyeshadow pun kaler ijau..isk2..ader ke korang tido pakai mekap tebal 12 inci camtu? kalo ader siler ngaku..haha :P


lagi satu, banyak gak ar drama melayu yg aku tgk tu..scene kat kampung..si Jenny (namer samar2) pelakon citer tu pulak kononnyer sorang gadis kampung la ni..baek~ lemah lembut~ pastu yang xbleh blah tu kadang2 tunjuk kesusahan hidup femili dier ni..kais pagi kadang2 xcukup pun wat makan pagi..tapi rambut si Jenny ni ader lak kaler2..beli kaler rambut tu x ke guner duet? haha..and jangan kater kaler tu guner inai sbb mmg laen la kalernyer..naseb baek xkaler pink kan..tp still, kat situ aku nmpak x real nyer drama2 camtu..xmenghayati watak orang kater..haha


samer gak kalo si Jenny (sian namer ni kene guner utk dikutuk..haha) ni orang susah..kadang2 tgk baju dier mak aih..kalah baju aku..glemer..xlogik betol..nak salahkan saper pun xtau..pelakon ke? producer ke? orang yg jager wardrobe utk drama2 ke? ntah la kan~ haha..


satu lagi hal, pelakon2 yang nak kontrol muker je 24 jam..especially yang pompuan2 la aku tengok nyer..cam mentang2 la dier cantek, so biler ader scene kene jadi giler ke, sedeyh ke, aper ke, diorg nyer ekspresi tu alahai aku yang sedeyh tengok..ekspresi = -10%..konon2 nak maintain cantek, xnak ruin maskara tebal2 tu..sbb tu la kayu je aku tengok..muker tu pun nk maintain je, takot jadi buruk kalo wat ekspresi sumer2 tu..ni la namer nyer 'harapkan muker je cantek, berlakon hampeh..'..haha...


and one more thing yang x real nyer drama2 melayu ni, especially yang drama2 korporat tu, suker melebeh2..contohnyer la si Rosyam (bukan namer tipu) punyer dialog, " Datok, i da dapat kontrak bla3 harge RM250 Billion..bla3"...waduh2, xnak kalah tu nilai..kalo kat Hollywood maybe logik gak..kat Msia, pastu kampeni lak bukannyer jenis yang besar maner pun..cakap je lebeh..muak gak aku tgk citer camni..sket2 Datok, sket2 Datin..padahal in real life, xder nyer diorg over2 camtu..(maybe la kan..:P)..


hurm, banyak lagi sebenanyer..tapi aku malas nak taip da..kenyang pas lunch..hahaha...(xsnonoh perangai)..korang raser tu je ke yang slalu wat drama2 melayu ni kureng ek kadang2? :P


frankly speaking, bukan sumer citer melayu yang aku tengok turns out to be bad..ader je yang aku raser aku suker tengok..tambah2 skang ni pelakon2 da variety..xder la asek2 muker samer je..kan3? :P tapi slalunyer citer2 Khabir Bhatia aku suker tengok..





two thumbs up for this movie..:)
*tengok ngan manpreet kat maner ek..klcc ke mid..kot*



suker gak citer ni..tapi part eja ngan tony
eusoff tu cam xberaper berkenan sket..yang laen ok..:)
*tengok ngan si dier kat tgv ipoh..hehe*



citer seram melayu yang xpayah nak ader scene prempuan jerit je lebeh konon2 takot padahal xder mende pun..isk2..siyes citer ni agak unik la bgi aku..
*tengok sorang2 kat depan laptop..maklumlah donload kat dc++ utp tu je..haha*



the latest malay series that i've been addicted to..haha..rating 15 out of 10 (gilo ke aku ni?haha)..
*tengok ngan mak kat umah..layan~ hehe*



haha..so? what say you ?

2 comments:

wani gaga gugu gege said...

wahhh fizz fairuz belakon kekasihku seru rupanya. wawawa fizz fairuzzzz i lap youuuuuu

bLueSpeCky said...

hahaha...oit2, jangan rebut2 ngan aku..:P