Wednesday, September 9, 2009

i know what u did last weekend~

salam..:) cam da lamer x tulis entri baru..haha...arini nak citer pasal time berpoya-poya weekend aritu..haha..


last weekend, ari sabtu..aku gerak nak gi umah dayah kat bangi..plannyer nak sleepover kat saner sambil ronggeng2..so the journey began with rapid kl bus..haha..dalam kul 10 camtu aku pun naek bas smpai titiwangsa..smpai titiwangsa aku naek lak star lrt..yg ni kene careful sket jangan silap amek train tau korang..since aku nk turun kat bandar tasik selatan, aku pun naek star lrt yang ke sri petaling..sampai2 je bandar tasik selatan tu, aku ingat nak naek ERL tapi aku xpenah naek lak keretapi canggih tu, maklumlah orang kampung..hehehe..lagipun aku sorang2, takot lak sesat sampai thailand lak kang..haha (merepek!)..so aku pun nak la ktm nk turun kat stesen serdang..and macam biaser la..kalo ktm sah2 la ko nk tunggu train dier sampai tu, ko sempat la tido kejap ( tapi aku xder ar tido, takot aku)..then sampai2 je ktm tu, naseb baek la x baper nk crowded..aku pun amek port tepi pintu..senang nak kuar..sampai2 je serdang, aku turun then jalan ar gi keta dayah yang tengah tunggu aku ...dier bawak adek sdare dier skali, ika..innocent je aku tgk..stended la kanak2 9 tahun~ aku dulu pun innocent gak..hahahaa...(giler xleh blah)..:P

then from serdang, kitorang gi mines..ingatkan nak tengok2 la aper yang ader kat situ..and ika tu pun nak beli kasut + baju raya..tapi last2 jalan kat situ..cam boring je..and barang2 pun cam xbanyak choice..plus banyak orang gatal2 xpernah tengok pompuan..hahaha...so kitorg pun decide la gi alamanda je..nak dijadikan criter, dayah lak sesat!haha...kitorg masuk kajang silk..dayah time tu da cuak gak..maner x nyer, kang sesat sampai thailand kang..hahahah...xder ar, sbb jalan kat highway tu da macam jalan nak balek utp je..hutan + bukit...naseb baek la da smpai kajang, baru tau jalan tu betol la..kitorg pun pakai redah je..da la minyak keta dier tinggal sket je..xpasal2 la kene tolak keta kang..hoho..tapi last2 sampai gak la area putrajaya tu..selamat la kitorang sampai alamanda..

then, biler da sampai tu and aku pun memang plan xnak beli aper2..so aku ngan dayah pun jadilah babysitter a.k.a penasihat fashion si ika tu..haha..geram betul aku tengok baju kanak2 sumer comel2..apsal la baju orang2 yang agak dewasa cam kitorg ni banyak yang dull je..isk2..dalam time nak teman ika tu beli baju kat alamanda tu, aku ternampak la pulak denim jacket yang sangat smart kat voir jeans tu..da la 50% off..huwaaa....ni xleh jadi ni..aku pikir gak, "malas ar nak beli..tapi.."..yang si dayah + adek sdare dier yang innocent tu pulak suruh aku beli sbb bukan senang denim jacket yang smart tu dpt murah..waduh2..aku pun grab je la..terkilan lak kang~hehehe...baru je pikir xnak kuar duet aritu..hisyh2..aperkan daya~:P

da siap beli2 sumer, ader la dalam pukul 4.30 camtu, kitorg beli tiket muvi; orphan..nak tengok malam tu..then, punyer la teringin nak makan kenny rogers..kitorang pun gi la nak reserve utk bukak puaser..kitorg tanyer, " dik, kalo nak reserve bukak puaser bleh? "..adik (muker lepas spm) tu pulak jawab ngan senyuman manis dier tu, " sori kak, baru je full "..aiyak! da kuciwa gak time tu, gi nando's xleh reserve lak kat situ..kaco btul..pastu dalam kul 6.30 pas da anta budak kecik (ika) tu balek, aku ngan dayah gi balek kenny rogers tu, nk reserve utk kul 8 pas bukak puaser camtu..naseb baek la queue untuk reservation tu xbanyak sangat..so pas maghrib sumer2, dapat la kitorg makan kat kenny rogers tu..hehe..

so pas makan, gi tengok citer orphan..rating? hurm, 6.5/10..ni p.o.v aku la..tapi kan, aku ngan dayah macam banyak tutup mater ngan telinger je time tengok..hahaha..maner x nyer, keganasan dier xder perasaan..pastu psiko lak dak pompuan tu..seram2..haha..time muler2 start dayah ader gak jerit2 namer aku time saspen, naseb baek 1 cinema tu xkenal aku pastu..haha..tp siyes la, minit pertama citer tu start je da wat aku tutup tlinger..hahaha..naseb baek la time tu ader la 3 mamat sengal yang duk seblah dayah tu asek wat komen2 yang sengal..mmg annoying tp grateful gak sbb komen2 diorg tu la kitorg xbaper nak takot..(konon padahal tutup tlinger lgi time tu)..haha..lastly, torture tengok citer tu smpai duer jam pun abes..naseb baek..kitorg da bajet nak bgun gi beli tiket citer UP da..haha..takot punyer pasal..abes tu aper lagi, balek umah dayah, lepak2, gosip2, layan2, tido, sahur..haha...

ari ahad tu pulak, kitorg nak try naek ERL smpai KLIA..sajer nak teman dayah tgk tempat dier nak departure for balek rayer nnt..pastu kitorang lepak2 la kejap kat KLIA tu..cam xder keje kan?haha..time lepak2 tu macam2 la pulak idea xbleh bla kuar..nak gi langkawi on the spot la..nak gi sabah la..macam2..tapi idea je la lebeh, buatnyer x gak..haha..and sah2 la ader sesi bergambar saner sini kat klia tu kan..haha..pastu, aku pakse dayah ngan syami teman aku smpai bandar tasek selatan..takot sesat naek ERL tu..haha..then, naek tu naek ni, smpai la umah..frankly speaking,i had fun..:)

so kalo da jalan2 tu sah2 la kalo x berposing2 kan..:P





credit to diri sendri sbb tangkap pic yang bes camni..pic je bes ek, orang nyer xpun..kah kah kah~ :P






yeah, muker excited la tu..haha..:P




apsal la pilot aku park plane aku kat sini..isk2




nak gi langkawi on the spot la..jom2..:P




jauh sangat nak tgk plane tu landing..hisyh~






kitorang baru balek beli sayur dari england ni..(konon)..haha





dulu cita2 kitorang nak jadi stewardess tp x cukup tinggi lak..haha




muker kaver baek punyer..korang kenal x? xkenal kan?hahah





kami kanak2 ribena..hahah




korang nampak ader ala2 kaver majalah mangga x? ala yang slalu orang posing tepi swimming pool tu..hahahahha...:P

p/s : cantek gak aku tngkap pic ni kan..kah kah kah..puji diri sendri x hingat~





2 comments:

pinkybubbles said...

kuang2..hahaha..gmbr2 tu sume xleh tahan k..sgt xtahan..
but really i had fun!

Thanx sgt!!!

Precious said...

Seronoknya kanak2 ribena ni ...
Jom kita calunkan fynn jamal sebagai calun Weblog Popular 1Malaysia.
fynn lagik