Tuesday, August 10, 2010

ku mengharapkan ramadhan kali ini penuh makna~ :)


macam biaser, aku tau tiap-tiap kali nak puase ader je orang yang kene bukak balik buku panduan puase nak tengok lafaz niat puasa plus doa nak berbuka kan? (aku la tu salah sorangnyer..haha)..




Lafaz Niat Puasa

نـَوَيْتُ صَوْمَ غـَدٍ عَـنْ ا َدَاءِ فـَرْض ِ شـَهْرِ رَمـَضَانَ هـَذِهِ السَّـنـَةِ لِلـَّهِ تـَعَالىَ

“Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan Fardhu Ramadhan tahun ini kerana Alalh Ta’ala”


Doa Buka Puasa

Allahumma laka shumtu wa bika amantu wa ‘alaa rizqika afthartu birahmatika ya arhamarrohimin


“Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau beriman aku dengan rezeki Engkau aku berbuka dengan rahmat Engkau wahai yang Maha Pengasih dan Penyayang






selamat berpuasa sumer :)




4 comments:

pendekar mustar said...

bkan doa berbuka mcm ni ke?
BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIMMM..AMINNN..
:P

bLueSpeCky said...

aner ader :P

wani gaga gugu gege said...

slmt bepuasa gak! jgn ponteng2 ye.. xleh dating gak hahah

bLueSpeCky said...

hahha..hisyh, wani ni..dating time sahur la..sejuk sket..haha..slamat berpuase gak :)