Monday, April 5, 2010

korang raser nak letak tajuk aper entri ni?

hai korang!! eh..excited lak..haha

silap2..

salam :) *sopan sket*

arini aku nak bebel2 sket kot..gatal lak jari jemari ni x type entri..:P



dalam dunia ni...


ader yang lebih lawa, ader yang kurang lawa..

ader yang lebih berisi, ader yang kurang berisi..

ader yang lebih miskin, ader yang kurang miskin..

ader yang lebih pandai, ader yang kurang pandai..

ader yang lebih berilmu, ader yang kurang berilmu..

ader yang lebih baik, ader yang kurang baik..

ader yang lebih bahagia, ader yang kurang bahagia..


pendek kater..

setiap orang ader kelebihan dan kekurangan masing2..

so xpayah la kiter cemburu orang tu begini, orang tu begitu..

xpayah la kiter mengutuk orang tu begini, orang tu begitu..

and xpayah la kiter pertikaikan naper kiter begini, naper kiter begitu..

nanti jadi x bersyukur lak ngan kurniaanNya..

siyes..

jangan selalu mengeluh pada bende yang kiter x dapat..

instead berusaha la untuk dapat aper yang kiter nak..

dan biler da dapat..

jangan jadi riak..

Allah bleh tarik biler2 masa..:)




ni peringatan utk semuer, bukan korang je, aku pun skali..:)


so pasni biler kiter samer2 raser kiter xdapat aper yang kiter nak or jeles biler tgk orang laen lebeh dari kiter..

slalu la ingat rezeki Allah tu ader kat maner2..

aper yang penting?


bukan kerjasama la..kerjasama tu penting gak..

tapi yang lagi penting..


usaha dan tawakal..:)



notahati: samer2 la kiter meningkatkan kelebihan dan memperbaiki kekurangan diri masing2 :)




6 comments:

anis said...

betol2.ada orang kejar sangat dunia, tak sedar padahal dunia nie sebuih air laut je.

:)

bLueSpeCky said...

sebuih air laut ek?

btol gak kater cik anis..:)

Anonymous said...

betul2...s0kong...
sbb bile da slalu sgt wat comparison kelebihan n kkurangan kite ngn org len, bende y plg xbest skali, akan timbulkn rsa xbersyukur pd Dia..haa..
kna elakkn tu..mmgla kkdg manusia ni terkilaf..just kna slalu2 berigt.. ^__^

bLueSpeCky said...

haa..cik/encik anon..betol tu :)

maka jgn la terlampau compare sgt..kalo compare utk improve diri xper gak :)

Cik Norfa said...

betul..sangat setuju!

bLueSpeCky said...

cik norfa, mekaseh :)